„`html
Nu mai este nimic de mirare.
Totul se poate întâmpla în Penitenciarul Ploiești manageriat de comisarul șef Valentin Matei. În data de 16.05.2024, interlopii au luat cu asalt poarta penitenciarului, în jurul orelor 20.00 au sosit și jandarmii. Nemulțumirea a fost legată de faptul că un membru al familiei a fost agresat. Valentin Matei, fiind preocupat de lucruri mai puțin legale, a uitat că trebuie să asigure integritatea deținuților. Nu mai departe de luna trecută a avut loc un incident pe secție, ce a constat într-o altercație între deținuți, la care a fost prezent chiar directorul.
SE ÎNTÂMPLĂ LA PENITENCIARUL PLOIEȘTI! Demisii dubioase, survenite în urma amenințărilor directorului Valentin Matei, încălcări ale Acordului Colectiv, hărțuirea cadrelor, imixtiune sindicală, imixtiune în activitatea comisiei de disciplină cadre, imixtiune în activitatea comisiei de selecție la muncă a deținuților, legături cu mafia gunoaielor… Cam asta este CV-ul lui Valentin Matei!
Se pare că Penitenciarul Ploiești este luat pe persoană fizică de către directorul ÎMPUTERNICIT Valentin Matei. Alina Gorghiu, ministra Justiției, ar trebui să se aplece mai aprofundat la teroarea de la Penitenciarul Ploiești și să verifice rapoartele Corpului de Control de la MJ și ANP privind situația gravă din acest sistem de apărare, situație critică care trenază de prea mult timp.
A fost publicată și a intrat în vigoare cea mai importantă directivă europeană pe salarizare din ultimii 10 ani și care furnizează instrumente puternice pentru asigurarea transparenței și tratamentului egal în materia salarizării, dezvăluie Emil Pascut de la sindicatul Diamantul!
La data de 17 mai 2023, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene a fost publicată Directiva (UE) 2023/970 a Parlamentului European și a Consiliului din 10 mai 2023 de consolidare a aplicării principiului egalității de remunerare pentru aceeași muncă sau pentru o muncă de aceeași valoare între bărbați și femei, prin transparență salarială și mecanisme de asigurare a respectării legii.
Putem să o denumim liniștiți Directiva anti-Grecu întrucât își propune să elimine cel mai murdar instrument folosit de DGF împotriva voastră, lipsa de transparență a metodologiei de salarizare, a formulelor de calcul salarial și a elementelor salariale.
Subliniez că dispoziția este intrată în vigoare. Statele au deadline până pe 7 iunie 2026 să modifice ordinea juridică care eventual contravine directivei, pentru realizarea conformării cu Directiva.
(art 34 Statele membre asigură intrarea în vigoare a actelor cu putere de lege și a actelor administrative necesare pentru a se conforma prezentei directive până la 7 iunie 2026. Statele membre informează de îndată Comisia cu privire la aceasta.)
Asta înseamnă că structurile din ordine și apărare (MAI, MAN, SRI, etc.) deja pot să facă demersuri pentru acordarea cu textele directivei.
7 iunie 2026 este doar termenul final de executare! Pe 7 iunie 2026 se raportează lui Ciolacu care dă mai departe la UE: „Să trăiți! Am executat! Cu stimă, chestoru’ contabil Dorel, șeful DGF-MAI”
Nimic nu oprește contabilii din structurile menționate, crescuți de mici ca niște securiști, să desecretizeze și să publice în MO, încă de pe acum, metodologia de aplicare a Legii 153 din 2017.
OMAI S/7/2018 este secretizat doar pentru că ține cu dinții de secretizare, despotul mai mare peste contabilii din MAI. (Probabil că un rahat similar există clasificat ”secret de serviciu” la MAN și SRI)
Are nevoie să îl țină ascuns ca să vă manevreze liniștit cu falsuri intelectuale și calcule paguboase. Abuzul are nevoie de întuneric.
Prin comparație, MJ are publicată în monitorul oficial, aceeași metodologie de aplicare a Legii 153 din 2017, utilizată pentru polițiștii de penitenciare. (Ordinul nr. 2415/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice pentru personalul din sistemul administrației penitenciare)
Vă prezint mai jos doar câteva articole din directiva, mai precizează Emil Pascut:
Transparența salarială înainte de angajare
(1) Candidații la ocuparea unui loc de muncă au dreptul de a primi, de la angajatorul potențial, informații cu privire la:
nivelul inițial de remunerare sau intervalul aferent acesteia, stabilit pe baza unor criterii obiective, neutre din punctul de vedere al sexului, care urmează să fie atribuit pentru postul în cauză; și
după caz, clauzele relevante ale convenției colective de muncă aplicate de angajator în legătură cu postul respectiv.
Aceste informații se furnizează într-un mod care să asigure o negociere în cunoștință de cauză și transparentă în ceea ce privește remunerația, de exemplu printr-un anunț de post vacant publicat, înaintea interviului de angajare sau, în alt mod.
(2) Angajatorul nu solicită din partea candidaților informații cu privire la istoricul lor salarial în cursul raporturilor lor de muncă curente sau anterioare.
(3) Angajatorii se asigură că anunțurile de posturi vacante și denumirile locurilor de muncă sunt neutre din punctul de vedere al sexului și că procesele de recrutare se derulează în mod nediscriminatoriu, astfel încât să nu submineze dreptul la egalitatea de remunerare pentru aceeași muncă sau pentru o muncă de aceeași valoare („dreptul la egalitatea de remunerare”).
Transparența procesului de stabilire a remunerațiilor și a politicii privind evoluția remunerației
(1) Angajatorii pun la dispoziția lucrătorilor, într-un mod ușor de accesat, criteriile care sunt utilizate pentru a determina remunerația, nivelurile de remunerare și evoluția remunerației. Aceste criterii trebuie să fie obiective și neutre din punctul de vedere al sexului.
(2) Statele membre îi pot scuti pe angajatorii cu mai puțin de 50 de lucrători de obligația legată de evoluția remunerației prevăzută la alineatul (1).
(1) Lucrătorii au dreptul de a solicita și a primi, în scris, în conformitate cu alineatele (2) și (4), informații cu privire la propriul nivel de remunerare și la nivelurile medii de remunerare, defalcate în funcție de sex, pentru categoriile de lucrători care prestează aceeași muncă ca ei sau o muncă de aceeași valoare ca a lor.
(2) Lucrătorii au posibilitatea de a solicita și de a primi informațiile menționate la alineatul (1) prin intermediul reprezentanților lucrătorilor, în conformitate cu dreptul intern și/sau cu practicile naționale. De asemenea, au posibilitatea de a solicita și de a primi informațiile prin intermediul unui organism de promovare a egalității.
Dacă informațiile primite sunt inexacte sau incomplete, lucrătorii au dreptul de a solicita, personal sau prin intermediul reprezentanților lucrătorilor, clarificări și informații suplimentare și rezonabile în legătură cu oricare dintre datele furnizate, precum și de a primi un răspuns motivat.
(3) Angajatorii informează anual toți lucrătorii cu privire la dreptul lor de a primi informațiile menționate la alineatul (1) și la acțiunile pe care le au de întreprins lucrătorii pentru a-și exercita acest drept.
(4) Angajatorii furnizează informațiile menționate la alineatul (1) într-un termen rezonabil, dar, în orice caz, în termen de două luni de la data formulării cererii.
(5) Lucrătorii nu sunt împiedicați să divulge informații despre remunerația lor în scopul asigurării aplicării principiului egalității de remunerare. În special, statele membre introduc măsuri de interzicere a clauzelor contractuale care limitează posibilitatea lucrătorilor de a divulga informații despre remunerația lor.
(6) Angajatorii pot solicita lucrătorilor care au obținut informații în temeiul prezentului articol, altele decât cele referitoare la propria remunerație sau propriul nivel de remunerare, să nu utilizeze informațiile respective în alt scop decât pentru a-și exercita dreptul la egalitatea de remunerare.
„`