Primaria lui Piedone incearca sa fenteze legea cu contracte ilegale.

Într-un demers revelator, jurnaliștii de la HotNews, citati de Realitatea Plus, au aruncat lumină asupra unei practici îndoielnice în cadrul Primăriei Sectorului 5, conducere sub auspiciile lui Cristian Popescu Piedone. Într-o perioadă de numai 3 zile, au fost semnate nu mai puțin de 12 contracte cu firma GECA IMPEX, totalizând aproape 1 milion de lei. Variația serviciilor contractate este vastă, acoperind nevoi de la echipamente pentru parcuri până la lucrări de reparații pentru infrastructura sportivă. Această rapiditate și diversitate în atribuirea contractelor sugerează o posibilă strategie de evitare a procedurilor de licitație publică, printr-o fragmentare metodică a contractelor de valoare mai mare.

Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice limiteză achiziția directă de bunuri și servicii la valori ce nu depășesc 270.120 lei fără TVA, respectiv 900.400 lei pentru lucrări, determinând astfel o cale deconturată pentru achizițiile de natură minoră. Încălcând această procedură, Primăria Sectorului 5 pare a fi adoptat o metodologie discutabilă, prin care achizițiile sunt subdivizate într-un număr mare de contracte de valori inferioare, eludând astfel necesitatea licitației.

Expertizele în domeniul achizițiilor publice, inclusiv opinia expertei Valeria Tudora, confirmă ilegalitatea acestor practici, marcând o divizare artificială și nejustificată a contractelor ce ar trebui, prin natura lor, să fie obiectul unui proces concurențial transparent și deschis.

În plus, relatările identifică o problemă persistentă în administrația locală menționată, cu Curtea de Conturi semnalând în mod explicit în auditul din 2022 practici înșelătoare de divizare a contractelor în scopul eschivării licitațiilor publice. Această strategie subminează integritatea proceselor de achiziție și conduce la o distribuire nedreaptă și posibil predispusă la corupție a contractelor publice.

Situația GECA IMPEX, cu contracte substanțiale acumulate în portofoliu de la statul român, subliniază îngrijorarea legată de intersecția dintre interese private și atribuirea contractelor publice, sporind necesitatea unui control mai riguros și a unei transparențe în creștere în cadrul procedurilor de achiziție.

În concluzie, fragmentarea strategică a contractelor de achiziție publică reprezintă nu doar o încălcare a prevederilor legale, ci și un atentat la adresa principiilor fundamentale de integritate, transparență și concurență loială, principii ce ar trebui să ghideze orice formă de achiziție publică. Este imperativ ca autoritățile competente să intervină cu fermitate, stabilind mecanisme robuste de supraveghere și sancționare a încălcărilor, pentru a asigura o utilizare onestă și eficientă a resurselor publice.

Sursa: Realitatea.net

Home
Account
Cart
Search